Gluténmentes napló

Hosszú, ropogós gluténmentes bagett

Nagyon szeretjük a gluténmentes kenyérféléket: nemcsak enni, hanem elkészíteni is imádjuk. Fantasztikus érzés, hogy gluténmentesen, tejmentesen is van lehetőséged finomságokat készíteni, ráadásul egész könnyen. Sokan mondják, hogy nehéz, de nem kell megijedni.     Ha megtaláltad a Te kedvenc gm lisztkeverékedet (Gluténmentes lisztek) és rájöttél a helyes arányokra és a neked megfelelő sütési módra, akkor… Tovább »

Tortilla szendvics – 5 perc és kész!

A rohanósabb reggeleken, lustább estéken, azokon a napokon amikor nincs időd, vagy lehetőséged órákat várni arra, míg elkészül a gluténmentes kenyér, akkor is ehetsz finomat.   Amikor betegek voltak  a gyerekek és éjjel-nappal ugráltam egyiktől a másikig, gyógyítgattam és ápolgattam  őket, nagy gond volt, hogy mit is együnk. Hiszen olyan betegek voltak, hogy arra sem… Tovább »

Kakaós mini kiflik – bögrés recept

Kakaós mini kiflik     gluténmentes tejmentes laktózmentes   Hozzávalók:1 bögre = 225 gramm A Nutri free lisztből most 10 kilót vásároltam egyszerre, mert így nagyon kedvező áron juthattam hozzá és több, mint 3000!!! forintot spóroltam meg.  Csak 1299 forint volt egy kiló, míg máskor máshol 1645 forintért szoktam venni. Részletek az akcióról itt!  … Tovább »

Egy recept – négyféle fánk

A fánk az az édesség, amit az év bármely szakában szívesen fogyaszt az ember. Gluténmentes, tejmentes diéta során sem kell lemondani róla. Egy receptből ráadásul többféle formában is elkészítheted a fánkot.     Fánkgluténmentes tejmentes laktózmentes     Az elkészítés során  az alapreceptet használtam (lásd itt),  de most adtam hozzá még két tojás sárgáját, egy… Tovább »

Töltött buci

Néhány egyszerű hozzávaló segítségével remek ételt lehet varázsolni az asztalra. Az alaprecept segítségével ezúttal töltött bucikat készítettem. Tökéletes megoldás reggelire vagy vacsorára, ha már unod a szendvicset.           Töltött buci gluténmentes tejmentes laktózmentes tojásmentes     Hozzávalók:   fél adag Alaprecept – gluténmentes, sós kelt tésztákhoz A Nutri lisztet itt vásároltam… Tovább »

Alaprecept – gluténmentes, sós kelt tésztákhoz

Ez a recept nekem óriási segítség a mindennapok során. Hónapok óta kísérletezgetek vele, hogy mihez jó, avagy mihez nem.   Mára már szinte minden sós, kelt tésztához ezt használom, maximum duplázom a mennyiségeket, vagy kissé csökkentem a lisztek arányát, olykor pedig a víz mennyiségét veszem vissza, ha formázni szeretném az adott péksüteményt.     ropi… Tovább »

Banános házi joghurt

Sokat kísérletezgettem joghurt ügyben. Nagyon-nagyon rég ettünk már joghurtot és iszonyatosan hiányzik. Ma végre sikerült az eredetihez egy egészen hasonlót alkotnom.     Banános házi joghurtnak neveztem el. gluténmentes tejmentes laktózmentes tojásmentes szójamentes     Hozzávalók: egy érett banán egy csomag vaníliás cukor 2 evőkanál cukor 1 evőkanál kókuszreszelék egy kis doboz ToTu extra krém… Tovább »

Bundás kenyér alaprecept + néhány variáció

Sosem felejtem el a következő párbeszédet:   Gluténmentes, tejmentes, laktózmentes, szójamentes, lupinmentes, fruktózszegény diétát tart a kisfiam, a kislányom pedig gluténmentes, tejmentes, laktózmenteset. Jaj, ti szegények, de sajnállak titeket. Akkor mit esztek? Te jó ég, akkor gondolom a bundás kenyeret sem ehetitek… Ez egy jó példa arra, hogy hogyan reagálnak az emberek arra, ha meghallják… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!